Usuń ze swojego słownika słowo „problem” i zastąp słowem „wyzwanie”. Albert Camus
Klik Dystans –jak myślicie jaka to odległość?
Przemysław Chmurawa / 2021-02-28
W Internecie liczy się tylko jedna rzecz – Klik Dystans. Im mniej klików pomiędzy potrzebą użytkownika, a jej zaspokojeniem (przepraszam za to słowo ;-) tym lepiej. Klik Dystans jest miarą wszechrzeczy.    Walka o cyfrową dominację rozgrywa się właśnie na tym polu. Google, Amazon itd., a nawet Facebook są jedynie narzędziem zaspokajania potrzeb, a użytkownik ...
[ Czytaj więcej ]
Content w B2B
Przemysław Chmurawa / 2020-11-15
Rozwijając koncepcję warstwowego contentu w marketingu B2B, warto zauważyć istotne różnice wpływające na skuteczność przekazu.   Ogólna zasada tworzenia contentu w postaci warstw jest zachowana, ale ponieważ inny jest przebieg decyzji zakupowych, to również układ warstw treści ulega zmianie.   Oczywiście proces zakupowy B2B może być bardzo r&oacut...
[ Czytaj więcej ]
Trzecia Rewolucja Informacyjna
Przemysław Chmurawa / 2020-06-10
Film Stanleya Kubrica „Odyseja kosmiczna” jest prawdziwym wyzwaniem dla współczesnego widza, choć został nagrodzony Oskarem i otrzymał wiele innych nagród. Kto oglądał ten film ten wie, że w filmie pojawiają się Tajemnicze Monolity, wielkie czarne prostopadłościany odnajdywane przez ludzi w różnych momentach rozwoju ludzkości.   Pierwszy odnajdu...
[ Czytaj więcej ]
Kontent warstwowy – czyli dla każdego coś wartościowego.
Przemysław Chmurawa / 2020-02-10
Wartościowy kontent to podstawa, chyba każdy zdaje sobie z tego sprawę. Ale jak go stworzyć?  Raczej nie pomoże nam w tym prawie-że-Sztuczna Inteligencja Dlaczego? To wyjaśnię w następnym artykule, a na razie o warstwowaniu kontentu. Dobry kontent to taki, który zawiera treści interesujące dla odbiorcy.   Sęk w tym, że odbiorcy są różni.   Każdy od...
[ Czytaj więcej ]
Prawie, że Sztuczna Inteligencja
Przemysław Chmurawa / 2019-11-26
Wiele mówi się dzisiaj o sztucznej inteligencji. Zazwyczaj jednak powstają tu dwa nieporozumienia. Jedno jest takie, że nie jest to (najprawdopodobniej*) żadna inteligencja i drugie, że niewielu ludzi zdaje sobie sprawę w jakiej skali ten proces postępuje i co to oznacza.   Jedynie krótko o tym dlaczego uważam, że nie jest to inteligencja (choć trochę tak wygląda i...
[ Czytaj więcej ]
500+ czyli wojsko i media społecznościowe
Przemysław Chmurawa / 2019-10-29
500+ kojarzy się właściwie tylko z jednym :-) wiadomo z czym, jednak tutaj chodzi o 500+ znajomych w mediach społecznościowych na przykład na Facebooku czy  LinkedIn.   Znacie liczbę Dunbara? Robin Dunbar to antropolog i psycholog ewolucyjny, który badał zdolność naczelnych do zawierania i utrzymywania trwałych więzi społecznych. Gdyby ktoś miał wątpliwości - c...
[ Czytaj więcej ]
OLED i QLED technologia w marketingu
Przemysław Chmurawa / 2019-09-01
Samsung – prawdziwy światowy lider na polu zaawansowanych technologii od kilku lat ma ugruntowaną pozycję na rynku telewizorów klasy premium. Jednak, jedyne co jest pewne to ciągła zmiana. W roku 2012 LG Electronics zaprezentowało swój 55 calowy model telewizora wykonany w technologii OLED. Wcześniej firmy Sony jak i sam Samsung pracowały nad tego typu wyświetlaczami,...
[ Czytaj więcej ]
Mistrzowskie połączenia – czyli kablowy PR
Przemysław Chmurawa / 2018-05-28
Jest dobrze, kiedy o marce się mówi, a jeszcze lepiej, kiedy mówi się dobrze i dużo. Każdy specjalista marketingu, reklamy, czy PR-owiec o tym marzy. Współczesny świat, opleciony internetową siecią, jest idealnym do tego środowiskiem. Będąc wielopłaszczyznową, otwartą strukturą Internet daje możliwość tworzenia dowolnej liczby kanałów komunikacji pomi...
[ Czytaj więcej ]
Outsourcing – dlaczego warto skorzystać.
Przemysław Chmurawa / 2018-04-22
Outsourcing  to angielski skrót od outside-resource-using, co można przetłumaczyć na polski jako wykorzystywanie-zewnętrznych-zasobów. W biznesie to po prostu zlecanie zewnętrznym podmiotom zadań, które firma musi realizować. Skoro jednak firma musi realizować te zadania, to dlaczego nie ma sama tego robić?  Na przykład do sprzątania biurowca można ...
[ Czytaj więcej ]